logo Tarcza antykryzysowa
 
Na podstawie Ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw
 
DYREKTOR POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W ELBLĄGU

ogłasza nabór wniosków o jednorazową dotację dla mikroprzedsiębiorców
i małych przedsiębiorców określonych branż na podstawie rozporządzenia
(art. 15zze⁴ ustawy)


Mikroprzedsiębiorcy i mali przedsiębiorcy mogą składać wnioski wyłącznie
w formie elektronicznej
poprzez platformę praca.gov.pl
do powiatowego urzędu pracy,
właściwego ze względu na swoją siedzibę
  w terminie od dnia 01.02.2021r. do dnia 31.03.2021r.
 przed wypełnieniem dokumentów należy zapoznać się z „Zasadami udzielania dotacji dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców określonych branż na podstawie rozporządzenia".
 
Wniosek wraz z umową i wypełnionym Formularzem pomocy publicznej  muszą  być opatrzone podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym przez upoważnione do tego osoby - nie należy dokonywać żadnych zmian w umowie, nie należy również umowy drukować, podpisywać ręcznie, skanować i dołączać tak podpisanego skanu.
Wnioski złożone w formie papierowej będą pozostawione bez rozpatrzenia.
 

·Kto i w jakiej sytuacji może otrzymać wsparcie?

Podmiotem uprawnionym jest mikroprzedsiębiorca i mały przedsiębiorca: (Przykładowo, jeśli miesiącem składania wniosku jest luty 2021 r., to miesiącem poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku jest styczeń 2021 r., zaś miesiącem względem którego następuje porównanie przychodów - grudzień 2020 r. (miesiąc poprzedni względem miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku) lub styczeń 2020 r. (miesiąc analogiczny w roku poprzednim względem miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku)).

·Jaka jest wysokość oferowanego wsparcia?

Wysokość dotacji nie może przekroczyć 5.000,00 zł. Dotacja udzielana jest jednorazowo.
 
Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji. Za datę udzielenia dotacji uznaje się dzień wypłaty środków przez PUP na konto przedsiębiorcy.
W przypadku niespełnienia tego warunku dotacja będzie podlegała zwrotowi
w całości na rachunek bankowy powiatowego urzędu pracy, z którego otrzymał dotację.

Informacje na temat wsparcia udzielane będą pod numerami telefonów:
na:  tel.: 55 237 67 21, 55 237 67 26, 55 237 67 49
 
 
 
Załączniki
Zał_1_Zasady udzielania dotacji dla mikro i małych przedsiębiorców na podstawie rozporządzenia_27.01.2021.pdf (pdf, 297 KB)