Nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych

                                                       
    logo Tarcza antykryzysowa
 
Na podstawie Ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw
 
DYREKTOR POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W ELBLĄGU
ogłasza nabór wniosków o dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych
(art. 15zzc ustawy)
 
Przedsiębiorca składa dokumenty do powiatowego urzędu pracy,
właściwego ze względu na swoją siedzibę
  w terminie od dnia 08.06.2020r. do dnia 21.06.2020r.
 w następujący sposób:
przed wypełnieniem dokumentów należy zapoznać się z Zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania …
 
  1. Elektronicznie, przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego, przez Wortal Publicznych Służb Zatrudnienia, w serwisie www.praca.gov.pl
Wniosek wraz z umową i załącznikami MUSZĄ  BYĆ PODPISANE (podpisane tzn. opatrzone podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym) - nie należy dokonywać żadnych zmian w umowie, nie należy również umowy drukować, podpisywać ręcznie, skanować i dołączać tak podpisanego skanu.
Złożenie wniosku poprzez platformę Praca.gov.pl znacznie przyśpieszy otrzymanie dofinansowania.
 
  1. Składając w zamkniętej kopercie do skrzynki umieszczonej przed głównym wejściem do budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Elblągu lub Filii w Pasłęku lub przesyłając pocztą tradycyjną na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Elblągu ul. Saperów 24, 82-300 Elbląg
WERSJA PAPIEROWA składa się z: 2 egzemplarzy umowy, wniosku i załączników. 
Na etapie składania wniosku umowy muszą być już  podpisane (czytelnie wraz z pieczątką). W przypadku przesyłki pocztą tradycyjną jako dzień wpływu zostanie uznana data wpływu do urzędu.
 
  • Kto może otrzymać dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej?
Osoby fizyczne niezatrudniające pracowników (samozatrudnione), które prowadzą działalność gospodarczą przez okres co najmniej 14 miesięcy.
 
  • Warunki uzyskania wsparcia.
Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiane jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.

Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrane miesiące powinny przypadać w okresie przypadającym po dniu 1 stycznia 2020 r. i kończyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym złożenie wniosku.

Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania na te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej, które zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
 
  • Co można zyskać?
Dofinansowanie może być przyznawane w przypadku spadku obrotów o:
  1. co najmniej 30% – w wysokości 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie (tj. 1.300zł),
  2. co najmniej 50% – w wysokości 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie (tj. 1.820zł),
  3. co najmniej 80% – w wysokości 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie (tj. 2.340zł).
 
  • Na jaki okres może zostać przyznane dofinansowanie? 
Wsparcie może zostać przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące.



Zasady i wzory wniosków oraz innych dokumentów zostały udostępnione pod adresem:
https://elblag.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/dofinansowanie
Szczegółowe informacje na temat wsparcia udzielane będą pod numerami telefonów:
 na:  tel.: 55 237 67 88, 55 237 67 96
 
 
Powyższa forma wsparcia jest współfinansowana z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach: Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja
Rozwój 2014-2020
 oraz Regionalnego Programu Operacyjnego WiM 2014-2020.
 
 
Informacje o publikacji dokumentu