Kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy w Rzecznej
ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze
 
Główny księgowy w  Środowiskowym Domu Samopomocy w Rzecznej – 0,5 etatu
 
I. Wymagania niezbędne.
  1. Obywatelstwo polskie.
  2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  3. Brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów, za przestępstwo skarbowe lub umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego.
  4. Niekaralność zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz.U.                z 2019 r. poz. 1440 z późn. zm.).
  5. Nieposzlakowana opinia.
  6. Spełnianie przynajmniej jednego z poniższych warunków:
    1. ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości,
    2. ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości,
    3. wpisanie do rejestru biegłych rewidentów,
    4. posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.
II. Wymagania dodatkowe podlegające ocenie.
  1. Znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych, o rachunkowości, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego, ustawy Kodeks Pracy oraz rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy.
  2. Obsługa komputera w systemie operacyjnym Windows 10 Pro, ze szczególną znajomością edytora tekstu i arkusza kalkulacyjnego.
  3. Wskazana umiejętność pracy w księgowych programach komputerowych tj. Vulcan program Optivum – finanse, płace i kadry, Płatnik – ZUS, ZUS- PUE, Ebudżet, Evat.
  4. Wskazane doświadczenie w pracy w administracji publicznej (rządowej lub samorządowej).
  5. Wskazana umiejętność rozliczania środków unijnych.
  6. Predyspozycje osobowościowe: kreatywność, odpowiedzialność, asertywność, samodzielność, zmysł organizacyjny, dyspozycyjność, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, uczciwość, wysoki poziom etyki i kultury osobistej.
III. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku głównego księgowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Rzecznej.
  1. Prowadzenie rachunkowości w ŚDS w Rzecznej.
  2. Prowadzenie gospodarki finansowej jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami.
  3. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
  4. Dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych zgodnie z planem finansowym.
  5. Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych zgodnie z planem finansowym.
  6. Sporządzanie budżetu.
  7. Opracowanie planów wydatków budżetowych jednostki i kontrola ich realizacji.
  8. Sporządzenie sprawozdań budżetowych i finansowych oraz analiz z zakresu działania jednostki.
  9. Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, zakładowego planu kont, polityki rachunkowości, obiegu i kontroli dokumentów księgowych.
  10. Prowadzenie rozliczeń ŚDS z budżetem państwa, ZUS i innymi instytucjami, z którymi ŚDS współpracuje w zakresie finansowym.
  11. Prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej.
  12. Określenie sposobu ujęcia dowodu w księgach rachunkowych i sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym i finansowym dokumentów księgowych.
  13. Prowadzenie, rozliczanie środków finansowych na ZFŚS.
  14. Przygotowanie projektów wewnętrznych przepisów finansowych.
  15. Współpraca z bankami, organami skarbowymi i innymi instytucjami.
  16. Prowadzenie dokumentacji kadrowej pracowników ŚDS, sporządzenie listy płac, składek ZUS, podatków.
  17. Nadzór nad rozliczaniem środków unijnych w ramach projektów realizowanych przez ŚDS w Rzecznej.
  18. Umiejętność obsługi bankowości elektronicznej.
  19. Rozliczenie nadgodzin kierowcy w oparciu o tachograf i karty drogowe.
  20. Realizacja innych zadań przewidzianych w odrębnych ustawach.
 
IV. Informacja o warunkach pracy na stanowisku, na które prowadzony jest nabór. wyjazdami służbowymi poza teren ośrodka. przemieszczania się po schodach na piętro do części administracyjnej budynku. o podwyższonym poziomie hałasu. porozumiewanie się z uczestnikami i pracownikami ŚDS oraz predyspozycji
do kontaktów z osobami zaburzonymi psychicznie.
 
V. Wymagane dokumenty.
  1. Dokumenty potwierdzające wymagany staż pracy:
a) kserokopie świadectw pracy potwierdzające przebieg całej pracy zawodowej, potwierdzone za zgodność z oryginałem w  ŚDS w Rzecznej lub u notariusza,
b) w przypadku pracy aktualnie wykonywanej należy przedłożyć zaświadczenie pracodawcy potwierdzające fakt i okres zatrudnienia.
2. Kserokopie dyplomów potwierdzających wymagane wykształcenie, o których mowa w części I pkt 4 potwierdzone za zgodność z oryginałem w ŚDS w Rzecznej lub u notariusza.
    3. Wypełniony kwestionariusz osobowy – formularz dostępny m. in. na stronie           www. bip.paslek.pl w zakładce Konkursy.
  4. Kserokopie innych dokumentów potwierdzających kwalifikacje kandydata oraz        rekomendacje.
     5. Podpisane przez kandydata oświadczenie o niekaralności za przestępstwo przeciwko         mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji     państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów,      za przestępstwo skarbowe lub umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia    publicznego.
     6. Podpisane przez kandydata oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną.
   7. Podpisane przez kandydata oświadczenie o niekaralności zakazem pełnienia funkcji            związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny     finansów publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1440 z późn. zm.).
    8. Podpisane przez kandydata oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie
          danych osobowych do celów rekrutacji, o następującej treści:
         Zgodnie z art. 6 ust.1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z        dnia 27 kwietnia 2016 r. ( Dz. Urz. L 119 z 04.05.2016 ) oraz art. 221 §5 ustawy z dnia    26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 1040, z późn. zm.) wyrażam            zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w dokumentach         aplikacyjnych dla potrzeb rekrutacji w ramach naboru na wolne stanowisko urzędnicze           głównego księgowego.
9. Kserokopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku kandydata będącego osobą niepełnosprawną, który zamierza skorzystać z uprawnienia pierwszeństwa przy zatrudnieniu, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, potwierdzona za zgodność z oryginałem w  ŚDS w Rzecznej, w Urzędzie Miasta w Pasłęku lub u notariusza.
 
Informuje się  kandydatów, że w miesiącu poprzedzającym ofertę upublicznienia niniejszego ogłoszenia o naborze  wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Środowiskowym Domu Samopomocy w Rzecznej  w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych wyniósł 0%.
 
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych
Dokumenty aplikacyjne przyjmowane są do dnia 27 lipca 2020 r. do godz. 14.oo. Dokumenty, które zostaną złożone lub wpłyną za pośrednictwem poczty do ŚDS w Rzecznej po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Dokumenty można składać osobiście w Środowiskowym Domu Samopomocy w Rzecznej, Rzeczna 19, 14-400 Pasłęk w zaklejonej kopercie z napisem „Nabór na stanowisko głównego księgowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Rzecznej".
Dokumenty, o których mowa w części V ogłoszenia, z wymaganymi potwierdzeniami za zgodność z oryginałem, można przesłać pocztą na adres: Środowiskowy Dom Samopomocy w Rzecznej, Rzeczna 19, 14-400 Pasłęk z napisem na kopercie „Nabór na stanowisko głównego księgowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Rzecznej".
Nie można złożyć dokumentów w formie elektronicznej.
 
VII. Uwagi końcowe
  1. Dostarczone dokumenty zostaną poddane analizie przez komisję rekrutacyjną, mającej na celu stwierdzenie zgodności kompletności, zawartości i formy dokumentów z wymogami określonymi w ogłoszeniu o naborze. W wyniku analizy dokumentów komisja wytypuje listę kandydatów, którzy spełniają wymagania niezbędne i złożyli w sposób prawidłowy wymagane dokumenty aplikacyjne, określone w ogłoszeniu o naborze.
  2. Wytypowani w sposób, o którym mowa w pkt. 1 kandydaci zostaną pisemnie powiadomieni o terminie i miejscu konkursu na wyżej wymienione stanowisko, który to konkurs zostanie przeprowadzony wg zasad określonych w zarządzeniu nr 6/20 Kierownika Środowiskowego Domu Samopomocy w Rzecznej z dnia 19 czerwca 2020 roku w sprawie ogłoszenia Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w Środowiskowym Domu Samopomocy w Rzecznej
Termin konkursu 28 - 29 lipiec 2020 rok.
Ogłoszenie o konkursie zostało zamieszczone w dniu 13 lipca 2020 roku na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Pasłęku (bip.paslek.pl) w zakładce „Konkursy" i na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Pasłęku oraz na stronie internetowej www.glospasleka.pl, jest dostępny również na stronie internetowej Powiatowy Urząd Pracy w Elblągu Filia w Pasłęku i w Środowiskowym Domu Samopomocy w Rzecznej.
Informacja o przebiegu i wyniku naboru, w zakresie dopuszczonym przepisami prawa, będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Pasłęku (bip.paslek.pl) w zakładce „Konkursy" i na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Pasłęku oraz będzie dostępna w Środowiskowym Domu Samopomocy w Rzecznej.
Regulamin naboru dostępny w Środowiskowym Domu Samopomocy w Rzecznej.
 
Pasłęk, 13.07.2020 r.                                                 Kierownik
                                                                                    ŚDS w Rzecznej
 
                                                                                   Agnieszka Kurgan
Załączniki
Załącznik nr 1.docx (docx, 14 KB)
Załącznik nr 2.docx (docx, 12 KB)
Załącznik nr 3.docx (docx, 14 KB)