Kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy w Rzecznej
ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze
Główny księgowy w Środowiskowym Domu Samopomocy w Rzecznej – 0,5 etatu
I. Wymagania niezbędne.
- Obywatelstwo polskie.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów, za przestępstwo skarbowe lub umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego.
- Niekaralność zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1440 z późn. zm.).
- Nieposzlakowana opinia.
- Spełnianie przynajmniej jednego z poniższych warunków:
- ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości,
- ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości,
- wpisanie do rejestru biegłych rewidentów,
- posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.
- Znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych, o rachunkowości, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego, ustawy Kodeks Pracy oraz rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy.
- Obsługa komputera w systemie operacyjnym Windows 10 Pro, ze szczególną znajomością edytora tekstu i arkusza kalkulacyjnego.
- Wskazana umiejętność pracy w księgowych programach komputerowych tj. Vulcan program Optivum – finanse, płace i kadry, Płatnik – ZUS, ZUS- PUE, Ebudżet, Evat.
- Wskazane doświadczenie w pracy w administracji publicznej (rządowej lub samorządowej).
- Wskazana umiejętność rozliczania środków unijnych.
- Predyspozycje osobowościowe: kreatywność, odpowiedzialność, asertywność, samodzielność, zmysł organizacyjny, dyspozycyjność, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, uczciwość, wysoki poziom etyki i kultury osobistej.
- Prowadzenie rachunkowości w ŚDS w Rzecznej.
- Prowadzenie gospodarki finansowej jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami.
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
- Dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych zgodnie z planem finansowym.
- Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych zgodnie z planem finansowym.
- Sporządzanie budżetu.
- Opracowanie planów wydatków budżetowych jednostki i kontrola ich realizacji.
- Sporządzenie sprawozdań budżetowych i finansowych oraz analiz z zakresu działania jednostki.
- Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, zakładowego planu kont, polityki rachunkowości, obiegu i kontroli dokumentów księgowych.
- Prowadzenie rozliczeń ŚDS z budżetem państwa, ZUS i innymi instytucjami, z którymi ŚDS współpracuje w zakresie finansowym.
- Prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej.
- Określenie sposobu ujęcia dowodu w księgach rachunkowych i sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym i finansowym dokumentów księgowych.
- Prowadzenie, rozliczanie środków finansowych na ZFŚS.
- Przygotowanie projektów wewnętrznych przepisów finansowych.
- Współpraca z bankami, organami skarbowymi i innymi instytucjami.
- Prowadzenie dokumentacji kadrowej pracowników ŚDS, sporządzenie listy płac, składek ZUS, podatków.
- Nadzór nad rozliczaniem środków unijnych w ramach projektów realizowanych przez ŚDS w Rzecznej.
- Umiejętność obsługi bankowości elektronicznej.
- Rozliczenie nadgodzin kierowcy w oparciu o tachograf i karty drogowe.
- Realizacja innych zadań przewidzianych w odrębnych ustawach.
IV. Informacja o warunkach pracy na stanowisku, na które prowadzony jest nabór.
- Praca na stanowisku głównego księgowego ŚDS obok pracy biurowej wiąże się z
- Praca wykonywana jest w pozycji siedzącej, a okresowo stojącej i wymaga
- Praca wiąże się z przebywaniem z grupą osób w pomieszczeniach zamkniętych
- Praca wymaga predyspozycji umożliwiających bezproblemowy kontakt i
do kontaktów z osobami zaburzonymi psychicznie.
V. Wymagane dokumenty.
- Dokumenty potwierdzające wymagany staż pracy:
b) w przypadku pracy aktualnie wykonywanej należy przedłożyć zaświadczenie pracodawcy potwierdzające fakt i okres zatrudnienia.
2. Kserokopie dyplomów potwierdzających wymagane wykształcenie, o których mowa w części I pkt 4 potwierdzone za zgodność z oryginałem w ŚDS w Rzecznej lub u notariusza.
3. Wypełniony kwestionariusz osobowy – formularz dostępny m. in. na stronie www. bip.paslek.pl w zakładce Konkursy.
4. Kserokopie innych dokumentów potwierdzających kwalifikacje kandydata oraz rekomendacje.
5. Podpisane przez kandydata oświadczenie o niekaralności za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów, za przestępstwo skarbowe lub umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego.
6. Podpisane przez kandydata oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną.
7. Podpisane przez kandydata oświadczenie o niekaralności zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1440 z późn. zm.).
8. Podpisane przez kandydata oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie
danych osobowych do celów rekrutacji, o następującej treści:
Zgodnie z art. 6 ust.1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. ( Dz. Urz. L 119 z 04.05.2016 ) oraz art. 221 §5 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 1040, z późn. zm.) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb rekrutacji w ramach naboru na wolne stanowisko urzędnicze głównego księgowego.
9. Kserokopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku kandydata będącego osobą niepełnosprawną, który zamierza skorzystać z uprawnienia pierwszeństwa przy zatrudnieniu, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, potwierdzona za zgodność z oryginałem w ŚDS w Rzecznej, w Urzędzie Miasta w Pasłęku lub u notariusza.
Informuje się kandydatów, że w miesiącu poprzedzającym ofertę upublicznienia niniejszego ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Środowiskowym Domu Samopomocy w Rzecznej w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych wyniósł 0%.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych
Dokumenty aplikacyjne przyjmowane są do dnia 27 lipca 2020 r. do godz. 14.oo. Dokumenty, które zostaną złożone lub wpłyną za pośrednictwem poczty do ŚDS w Rzecznej po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Dokumenty można składać osobiście w Środowiskowym Domu Samopomocy w Rzecznej, Rzeczna 19, 14-400 Pasłęk w zaklejonej kopercie z napisem „Nabór na stanowisko głównego księgowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Rzecznej".
Dokumenty, o których mowa w części V ogłoszenia, z wymaganymi potwierdzeniami za zgodność z oryginałem, można przesłać pocztą na adres: Środowiskowy Dom Samopomocy w Rzecznej, Rzeczna 19, 14-400 Pasłęk z napisem na kopercie „Nabór na stanowisko głównego księgowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Rzecznej".
Nie można złożyć dokumentów w formie elektronicznej.
VII. Uwagi końcowe
- Dostarczone dokumenty zostaną poddane analizie przez komisję rekrutacyjną, mającej na celu stwierdzenie zgodności kompletności, zawartości i formy dokumentów z wymogami określonymi w ogłoszeniu o naborze. W wyniku analizy dokumentów komisja wytypuje listę kandydatów, którzy spełniają wymagania niezbędne i złożyli w sposób prawidłowy wymagane dokumenty aplikacyjne, określone w ogłoszeniu o naborze.
- Wytypowani w sposób, o którym mowa w pkt. 1 kandydaci zostaną pisemnie powiadomieni o terminie i miejscu konkursu na wyżej wymienione stanowisko, który to konkurs zostanie przeprowadzony wg zasad określonych w zarządzeniu nr 6/20 Kierownika Środowiskowego Domu Samopomocy w Rzecznej z dnia 19 czerwca 2020 roku w sprawie ogłoszenia Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w Środowiskowym Domu Samopomocy w Rzecznej
Ogłoszenie o konkursie zostało zamieszczone w dniu 13 lipca 2020 roku na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Pasłęku (bip.paslek.pl) w zakładce „Konkursy" i na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Pasłęku oraz na stronie internetowej www.glospasleka.pl, jest dostępny również na stronie internetowej Powiatowy Urząd Pracy w Elblągu Filia w Pasłęku i w Środowiskowym Domu Samopomocy w Rzecznej.
Informacja o przebiegu i wyniku naboru, w zakresie dopuszczonym przepisami prawa, będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Pasłęku (bip.paslek.pl) w zakładce „Konkursy" i na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Pasłęku oraz będzie dostępna w Środowiskowym Domu Samopomocy w Rzecznej.
Regulamin naboru dostępny w Środowiskowym Domu Samopomocy w Rzecznej.
Pasłęk, 13.07.2020 r. Kierownik
ŚDS w Rzecznej
Agnieszka Kurgan