Elbląskie Targi Pracy już za nami. - Powiatowy Urząd Pracy w Elblągu

Elbląskie Targi Pracy już za nami.

W dniu 15 października 2025 roku odbyły się Elbląskie Targi Pracy.

Organizatorami byli Prezydent Elbląga Michał Missan, Powiatowy Urząd Pracy w Elblągu oraz Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży OHP w Elblągu.

W Targach udział wzięło 56 wystawców.

Gościliśmy 35 pracodawców, 1 agencję zatrudnienia, 2 szkoły i 2 jednostki szkolące. Obecnych było również 16 innych jednostek. Podczas targów przedstawiono łącznie 808 wolnych miejsc pracy w różnych branżach i zawodach. Pracodawcy i agencje zatrudnienia zaprezentowały 648 miejsc pracy w kraju. Ponadto 142 ofertami pracy dysponowały urzędy pracy, a Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży OHP w Elblągu przedstawiło 18 ofert pracy.

Odwiedzający Elbląskie Targi Pracy mogli się zapoznać z ofertą edukacyjno- szkoleniową

Szeroką gamą ofert pracy dysponowały jednostki mundurowe.

Niezmiennie dużym zainteresowaniem cieszyło się stanowisko Powiatowego Urzędu Pracy w Elblągu. Przez cały czas trwania targów pracownicy PUP w Elblągu udzielali osobom zainteresowanym porad zawodowych oraz informacji dotyczących usług rynku pracy i przedstawili odwiedzającym 90 miejsc pracy pozostających w dyspozycji urzędu.

Dziękujemy odwiedzającym targi za obecność.

Równie serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom- wystawcom targów. Państwa obecność i zaangażowanie utwierdza nas w przekonaniu, że Targi Pracy są wydarzeniem ważnym, służącym lokalnej społeczności w promowaniu aktywności zawodowej, przedsiębiorczości i tworzeniu równych szans na rynku pracy.

Wyrażamy nadzieję na kontynuowanie współpracy i wspieranie podejmowanych przez Urząd przyszłych inicjatyw związanych z rozwojem lokalnego rynku pracy.

Powiatowy Urząd Pracy w Elblągu

ogłasza nabór uzupełniający wniosków
o sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego dla pracodawców i ich pracowników ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS).

Wysokość środków jakimi Urząd dysponuje to kwota 5.450,00 zł.

Termin naboru: 14.10.2025 – 14.10.2025 r.

W 2025 roku zgodnie z priorytetami* Ministra właściwego ds. pracy środki z KFS skierowane są na:

  1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.
  2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
  3. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.
  4. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
  5. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, 5 pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
  6. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
  7. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
  8. Rozwój umiejętności cyfrowych.
  9. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.
  1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z wprowadzaniem elastycznego czasu pracy z zachowaniem poziomu wynagrodzenia lub rozpowszechnianiem w firmach work-life balance – priorytet dodany w kwietniu 2025 r.

*numery priorytetów zostały nadane chronologicznie przez Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej

Środki przyznane w ramach w/w priorytetów mogą zostać przeznaczone na:

  • określenie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego w związku z ubieganiem się o sfinansowanie tego kształcenia ze środków KFS,
  • kursy i studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą,
  • egzaminy umożliwiające uzyskanie dyplomów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych,
  • badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu,
  • ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem.

Pracodawca może ubiegać się o sfinansowanie ze środków KFS:

  • do 80% kosztów kształcenia ustawicznego, nie więcej jednak niż do wysokości 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika,
  • do 100% kosztów kształcenia ustawicznego – jeśli wnioskodawca należy do grupy mikroprzedsiębiorców (tj. zatrudnia mniej niż 10 pracowników, a jego roczny obrót lub całkowity bilans roczny nie przekracza 2 mln euro) –  nie więcej jednak niż do wysokości 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika.

Szczegółowe kryteria ubiegania się o środki Krajowego Funduszu Szkoleniowego określa REGULAMIN przyznawania w 2025 roku środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników oraz pracodawców przez Powiatowy Urząd Pracy w Elblągu”.

Wniosek należy składać:

- w wersji papierowej składając do Powiatowego Urzędu Pracy w Elblągu lub Filii w Pasłęku lub przesyłając pocztą tradycyjną na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Elblągu ul. Saperów 24, 82-300 Elbląg. W przypadku przesyłki pocztą tradycyjną jako dzień wpływu zostanie uznana data wpływu do urzędu;

- elektronicznie:

  • na portalu Praca.gov.pl - dla wnioskodawcy wniosek jest dostępny po zalogowaniu i wyborze odpowiedniego kontekstu (osoba fizyczna / organizacja). Należy wybrać następującą ścieżkę: Usługi elektroniczne > Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu > Wnioski pozostałe > Wniosek o przyznanie środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) na finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy (PSZ-KFS) lub
  • na adres skrzynki ePUAP Powiatowego Urzędu Pracy w Elblągu adres skrytki: /pupelblag/SkrytkaESP ,
  • na adres skrzynki e-doręczeń: AE:PL-54096-49559-VRJEE-18.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel. 055 237 67 32.